memari

  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی موزه هنر اسپن اثر شیگروبان

   تعدادبرگ: 28 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  77  

پاورپوینت بررسی موزه هنر اسپن اثر شیگروبان 
بخشی از مطلب
طراحی این موزه، توسط برنده پریتزکر پرایز، شیگرو بان می باشد
سی و پنج سال پس از گشایش موسسه، موزه هنر اسپن در کلرادوی امریکا، درهای خود را در 9 آگوست 2014 به روی عموم خواهد گشود. طراحی این موزه، توسط برنده ی پریتزکر پرایز 2014، شیگرو بان می باشد، که توسط پوشاندن دو نمای ساختمان با استفاده از صفحه هایی بافته شده از چوب نازک، تعریف شده است.
دیوارهای سلب و براق نماهای دیگر در تصاد با نماهای مشبک قرار گرفته اند که عناصر ساختاری ساختمان و فضاهای داخلی گالری ها را برای رهگذران آشکار و نمایان می کنند. این پوسته ی شبکه مانند که کماکان در حال ساخت می باشد، نور طبیعی را به ساختمان وارد می کند و در سراسر حجم این مرکز فرهنگی، بازی زیبایی از نور و سایه را ایجاد می نماید.
رشد این موسسه فرهنگی در چند سال اخیر شاهد افزایش 200 درصدی بودجه و تعداد بازدیدکنندگان سالانه بوده است. در نتیجه ی این افزایش ها، طرح گسترش و نقل مکان این موزه محقق شده است.
تاریخ موزه به قرن سوم قبل از میلاد بر می‌گردد. در آن قرن موزه اسکندریه توسط سلسله مصری- یونانی بطالمه  تاسیس گردید که تا قرن سوم بعد از میلاد با فراز و نشیب‌هایی به فعالیت خود ادامه داد و در آن قرن به علت اغتشاشات و تحولات مختلف مدنی نابود شد. موزه اسکندریه در ابتدا شامل اشیایی از قبیل مجسمه‌های متفکران، وسائل ستاره شناسی و جراحی، عاجهای فیل و پوست حیوانات نادر و یک پارک گیاه شناسی و باغ وحش بود. این موزه با گذشت زمان در واقع به یک آکادمی یا دانشگاه فلسفه  و نوعی انستیتو برای مطالعات پیشرفته تبدیل شد که در آن همیشه تعداد زیادی از دانشمندان  و محققین بر جسته زمان ساکن بودند که توسط دولت حمایت می‌شدند. در اوج اقتدار خود، کتابخانه بزرگ بین المللی موزه اسکندریه شامل لوله کاغذ پاپیروس  (کاغذ مصری که از درخت پاپیروس ساخته می‌شد)، که روی آنها کتابهای مختلف نوشته شده بود و توسط اسکندر کبیر جمع آوری گردیده بود. در بخش سلطنتی شهر به نام بروچیوم نگهداری می‌گردید. اقلیدس سرپرست ریاضیدانها بود و کتاب معروف خود «اساس هندسه» را در آنجا نوشت. از سایر دانشمندان، که با زیستن در قصرهای سلطنتی از کتابخانه‌ها و آزمایشگاههای تحقیقاتی و سایر تسهیلات قصر بهره مند می‌گردیدند، می‌توان ارشمیدس معروف را نام برد.
اگر چه تفکر یونانی و رومی در رابطه با موزه با آن چه که امروز وجود دارد متفاوت بود، اما در دنیای باستانی نیز مجموعه‌هایی عمومی از آثاری که دارای ارزش زیبایی، تاریخی و مذهبی بوده‌اند وجود داشته است؛ معبد یونان پر از اندوخته‌های نذر شده، طلا و نقره و اشیاء برنزی، مجسمه‌ها و تندیس ها، تابلوهای نقاشی و حتی مخزن شمش برای مصرف عمومی در مواقع اضطراری بوده اند. مثلا از اکروپولیس  در آتن می‌توان به عنوان یکی از مراجع جمع آوری تابلوهای نفیس نقاشی در قرن پانزدهم یاد کرد.
رومیان قدیم، تابلوهای نقاشی و مجسمه‌ها را که اغلب به عنوان غنائم جنگی از پیروزیهای خود به دست می‌آوردند، در میادین، پارکهای عمومی، معابر، تماشاخانه‌ها و حتی گرمابه‌های عمومی به نمایش می‌گذاشتند. البته ژنرالهای رومی و دولتمردان با نفوذ این گونه اشیاء با ارزش را به عنوان مجموعه‌های شخصی در ویلاهای خارج از شهر خود نگهداری می‌کردند.
امپراطور هادرین ، در قرن دوم، بعضی از شاخص‌ها و موارد جالب و برجسته‌ای را که طی سفرهایش به قسمتهای مختلف امپراطوری اش مشاهده کرده بود، در ویلایش نیزدیک تیبور  (تیوولی  امروزی) دوباره سازی (ماکت) نمود. از جمله این موارد جالب می‌توان به سالن سخنرانی و آکادمی آتن، دره معبد در تسالی  و ... اشاره کرد. به عبارتی دیر، وی به نحوی یک موزه در فضای باز را به وجود آورد.
در اروپای غربی طی قرون وسطی  توجه چندانی به ایده موزه نشد. در این دوره ضمن پرستش و احترام به آثار مقدس نمایانگر مریم مقدس، مسیح، حواریون و قدیسین، آنها را با طلا، نقره وجواهرات تزئین کرده و در کلیساها و صومعه‌ها نگهداری می‌نمودند. همچنین، نسخه‌های خطی کتابهای قدیمی را در جلدهای فلزی گذاشته و با پارچه‌ها گرانقیمت شرقی می‌پوشاندند و لذا دور از انظار عموم قرار داشتند. جنگهای صلیبی نیز دستیابی به اشیاء هنری نفیس و عتیقه را همراه داشت که به این گنجینه ها، به مجموعه‌های کاخ سلطنتی یا کاخ‌های شاهزادگان و اشراف اضافه می‌شد و لذا از دید عموم پنهان می‌ماند.
و......

 
کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی موزه هنر ,اسپن اثر شیگروبان ,طراحی این موزه، توسط برنده ,پریتزکر پرایز، شیگرو بان ,نمونه موردی موزه ,موزه خارجی ,تحلیل موزه ,نمونه موردی ,نمونه مشابه ,کیس استادی ,تونی پریکریل ، موزه هنر اسپن ، موزه هنر ، موزه اسپن ، کلرادوی امریکا ، برنده پریتزکر پرایز ، موزه در حال ساخت ، موزه,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری موزه داموس لا کازا دل هومبر اسپانیا
پاورپوینت بررسی معماری ارگانیک ، نمونه موردی موزه گوگنهایم نیویورک اثر لوید رایت
پاورپوینت بررسی تجزیه و تحلیل معماری موزه دیانگ سانفرانسیسکو
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی میراث دپوی پوتیز در بلژیک،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی نوسازی MAMBA در آرژانتین،pptx
پاورپوینت بررسی معماری موزه نیانجینگ چین اثر CCTN Design
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی موزه کوره بلند Shougang NO.3 در چین،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی خانه شکلات Lindt در سوئیس ،pptx
پاورپوینت بررسی معماری موزه تاریخی نینگبو اثر وانگ شو
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای تزئینی و ملی باواریا در مونیخ
پاورپوینت بررسی طرح سه موزه در یک میدان در گوانگژو ، چین اثر UNStudio
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای اسلامی قطر
پاورپوینت بررسی طرح موزه هنرهای مدرن در آستانه
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای معاصر هلگا دی آلور اثر معماران Emilio Tuñón
پاورپوینت بررسی معماری موزه لو چنیت در سوئیس اثر گروه معماری بیگ در سال 2020
پاورپوینت بررسی موزه نقاشی و هنر مدرن HOKI ژاپن
پاورپوینت بررسی معماری موزه و گالری نمایشگاهی کیپ تاون آفریقای جنوبی اثر dhk معماران
پاورپوینت بررسی معماری موزه درنتس Drents توسط اریک وان اگرات در هلند ، موزه با بام سبز
پاورپوینت بررسی معماری موزه جدید گوانگدونگ چین
پاورپوینت بررسی معماری موزه تروآ در ترکیه
  • ۰۱/۰۵/۱۸
  • safa sa.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی