memari

  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی موزه دی یانگ

   تعدادبرگ: 42 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر .   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 1347 kb  تعدادمشاهده  87  

پاورپوینت بررسی موزه دی یانگ
بخشی از مطلب
 ساخته هرتزوگ و دمورن
پس از زلزله سهمگین لوماپرتیا در سال 1989 که در پی آن ساختمان موزه دیانگ بسیار آسیب دید، مسئولان موزه درصدد بازسازی بنا برآمدند و طی مطالعات گسترده‌ای فهرستی از اسامی معمارانی که برای این منظور شرایط لازم را داشتند، تهیه شد. هرچند که در این فهرست اسامی معمارانی چون مه‌یر، گهری، پیانو و بوتا دیده می‌شد، اما سرانجام جاکوب هرزوگ و پی‌یر دمورن جهت طراحی موزه انتخاب شدند.
این دو معمار سوییسی که به پاس آثار بدیع خود در سال 2001 میلادی مفتخر به کسب جایزه معتبر پرایتزکر شدند در فاصله سال‌های 75-1970 معماری را نزد آلود روسی آموختند و در سال 1987 شرکت هرتزوک، دمورن و همکاران را تأسیس نمودند.
موزه دیانگ گنجینه‌ای از کلکسیون‌های بی شما را در خود جای داده است و نمایشگر فرهنگ‌های گوناگونی از سراسر دنیا می‌باشد و برخی از مجموعه‌های هنری این موزه قدمتی به درازای تاریخ بشریت دارند. سایت پروژه پارک گلدن گیت می‌باشد که از طبیعت زیبایی برخوردار است. در طرح بازسازی نکته حائز اهمیت زمینه و بستر مطرح بود که می‌بایستی طبیعت آن طی بازسازی پروژه آسیب بیشتری نبیند. سرانجام مسئولان رأی به ساخت مجدد موزه دادند و طرح هرزوگ و دمورن با استقبال زیادی روبرو شد. راه‌حل آنها سازه منفردی بود که به‌نظر می‌رسید موزه را در آغوش کشده و مجموعه به نحوی در دل پارک حل شده است که در نهایت منجر به پدید آمدن بنایی نفوذپذیر و دعوت‌کننده برابر مردم گردیده است.
اساس کلی کار این دو معمار برجسته بر طراحی پوسته بنا و به عبارت کلی طراحی سطح می‌باشد. در موزه دیانگ در سطح خارجی بنا از فلز مس استفاده شده که انعکاس بسیار زیبایی از رنگ‌ها در طیف نارنجی تا قهوه‌ای را شامل می‌شود. علاوه بر آن با گذشت زمان. رنگ این فلز به قهوه‌ای، سیاه و به تدریج به سبز تغییر می‌کند که بیانگر گذشت زمان است که خود از ایده‌های ذکرشده توسط معماران پروژه می‌باشد. آنها بر این باور بودند که رنگ کردن نما مانع ارتباط تنگاتنگ پروژه با محیط خواهد شد و از طرفی تغییر رنگ به سبز عامل مؤثری در جهت پیوند پروژه با محیط خواهد بود. در راستای تحقق این هدف معماران، پروژه را در سه بخش کلی و مجزا از هم تعریف کردند. به‌طوری‌که با مشاهده سایت پلان مجموعه و نیز از دید بازدیدکنندگان این‌طور برمی‌آید که پارک درون پروژه رسوخ کرده و آن را شکافته است. آنها در مورد ساماندهی گالری‌ها می‌گویند: درصدد بودیم تا انواع گوناگونی از نمایشگاه‌ها را تعریف کنیم که معماری آنان بازتاب دهنده اشیاء نمایش داده شده در درونشان باشد و در این راستا آنها را به دو گروه تقسیم کردیم، آثاری که متأثر از برداشت و نگاه غربی‌ها از هنر بود و آثاری که ریشه در فرهنگ‌های غنی باستانی و یا مذهبی داشتند. برخی از گالری‌ها را با دیوارهای ثابت و تناسباتی کلاسیک طراحی کردیم و نهایتاً نمایشگاه‌هایی به هنر آمریکایی. نقاشی، مجسمه و مبلمان در قرن بیستم اختصاص یافتند. سایر گالری‌ها که پلان‌های منعطف‌تری داشته و نورپردازی آنها عمدتاً مصنوعی است، آثار از آفریقا، آمریکای مرکزی و جنوبی را نمایش می‌دهند.
نحوه قرارگیری گالری‌ها به‌گونه‌ای است که از قانون سلسله مراتب تبعیت نمی‌کنند و میانبرها و راهروها، گذر به یک گالری خاص، بدون اجبار به طی تمام گالری‌های قبلی را ممکن می‌سازند.
بخش سوم مجموعه، برج 9 طبقه با کاربری آموزشی می‌باشد. جانمایی پله در بدنه برج امکان پوشاندن بدنه اصلی با مس سوراخ‌دار را به وجود آورده است. این قسمت دارای درختان اوکالیپتوس فراوانی است که گویی با برج پیوند خورده است.
مقطع برج در پایین مستطیل و در بالا متوازی‌الاضلاع است و چنین به نظر می‌رسد که ساختمان در حال چرخش می‌باشد. این برج در واقع حدفاصل میان پروژه و شهر بوده و به مثابه نشانه‌ای شاخص در آسمان سانفرانسیسکو به سبب پوسته نیمه شفافش می‌درخشد.
ژاک هرتزوگ و پیر دمورن هر دو در سال 1950 در شهر باسل سوئیس به دنیا آمده و تحصیلات خود رادر شهر زوریخ  به اتمام رساندند. ژاک هرتزوگ و پیر دمورن در سال 1978 شرکت معماری خود را باتاسیس نمودند.
 
 
در سال 1894 زمانی که ساختمان اولیه به عنوان بخشی از یک نمایشگاه زمستانی بنا شد حضور یک موزه دائمی در این مکان با مقاومت مردمی و سیاسی مواجه شد. سرانجام پس از اتمام نمایشگاه به موزه دیانگ اجازه داده شد به حضور خود ادامه دهد. ولی این بنا در زلزله 1906 متحمل زیان های فراوان شد. بنای جایگزین که در همان سایت قبلی جای گرفت شامل مجموعه ای از 1 بنای به هم پیوسته بود که در سبکی یادآور دوره استعمار اسپانیا ساخته شد. این بنا بین سال های 1916 و 1955 ساخته شد ولی مجددا  1989 در زلزله لوما پریتا تخریب شد.

 
کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی موزه دی یانگ ,هرتزوگ و دمورن ,موزه دی یانگ ، موزه های ایالات متحده امریکا ، موزه های آمریکا ، موزه دی یانگ در امریکا ، معماری موزه ها ، معماری موزه دی یانگ ، معماران مشهور جهان ، معماران مشهور سوییس ، جاکوب هرزوگ ، پی‌یر دمورن ، پارک گلدن گیت ، de young,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تجزیه و تحلیل معماری موزه دیانگ سانفرانسیسکو
پاورپوینت بررسی معماری موزه تاریخی نینگبو اثر وانگ شو
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای تزئینی و ملی باواریا در مونیخ
پاورپوینت بررسی معماری تالار فرهنگ بارسلونا اثر هرتزوگ و دمورن
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه گالری یو Qingcheng T معماران Zhanghua
موزه آب شهر سن پترزبورگ ، پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه آب پترزبورگ
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی نمونه خارجی موزه یهود برلین
دانلود بررسی کاملترین پاورپوینت تحلیل موزه هنر میلواکی MILWAUKEE ART MUSEUM
پاورپوینت بررسی تحلیل معماری موزه تاریخ هولوکاست ، موزه ید واشم اثر موشه سفدی
دانلود بررسی پاورپوینت موزه گوگنهایم بیلبائو
دانلود بررسی پاورپوینت موزه کاگلیاری
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل یست خانه، محمد خاوریان
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل موزه آموس رکس هلسینکی
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل گالری موزه هنری در کالیفرنیا
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل طراحی خاص پاویلیون "فراتر از باد" در چین
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل مرکز مردمی شهرستان مارین اثر فرانک لوید رایت
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل نمایشگاه فیلیپس بلژیک
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل بنای یادبود بوعلی سینا اثر سیحون
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل خانه جنبش فرهنگ Ku.Be
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل موزه هنرهای معاصر Niterói
  • ۰۱/۰۵/۱۸
  • safa sa.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی